سرپرست تیم شنای جانبازان و توان‌یابان خراسان رضوی گفت: بیش از ۷۰درصد مدال‌های پاراشنا در مسابقات برون‌مرزی (اعم از آسیایی، جهانی و پیشکسوتان) توسط تیم خراسان رضوی کسب شده است.

کسب بیش از ۷۰ درصد مدال‌های مسابقات برون‌مرزی

به گزارش قدس خراسان، هفته گذشته شاهد افتخارآفرینی تیم شنای جانبازان و توان‌یابان خراسان رضوی در مسابقات کشوری و کسب عنوان قهرمانی بودیم. این قهرمانی در حالی بدست آمد که سال گذشته این تیم موفق شده بود عنوان نایب قهرمانی را کسب کند. امسال با وجود تیم‌های قدرتمند توانست در جایگاه نخست این رقابت‌ها قرار بگیرد.

کسب عنوان قهرمانی، دور از انتظار نبود و ادامه‌دار است 

مجید غفاریان شادلو که خود جانباز ۷۰ درصد است، از سال ۱۳۶۹ عضو تیم پاراشنای خراسان بوده و از سال ۱۳۷۳ به عضویت تیم ملی پاراشنا درآمد و حدود ۲۸ سال است که مسئول کمیته پاراشنای خراسان رضوی است.

وی سرپرست تیم شنای جانبازان و توان‌یابان خراسان رضوی نیز هست و در گفت‌وگو با قدس خراسان با اشاره به اینکه سطح این رقابت‌های کشوری بسیار بالا بود و ۲۲تیم برای کسب عناوین اول تا سوم با یکدیگر رقابت کردند، می‌گوید: خوشبختانه در این رقابت‌ها شناگران تیم خراسان رضوی از جمله ابوالفضل ظریف چهار طلای انفرادی و دو طلای تیمی، محمد صالح عرفانیان سه طلای انفرادی و دو طلای تیمی، علی رشیدآبادی چهار طلای انفرادی و دو طلای تیمی، سپنتا نویدی سه نقره و یک برنز، امیرحسین  علیزاده دو طلا و دو برنز، مازیار ماضی دو نقره و دو برنز و حسن غمخواه دو نقره و یک برنز و دو طلای تیمی، تیمی مختلط اول و تیمی آزاد اول را کسب کردند.

غفاریان شادلو با اشاره به قهرمانی تیم خراسان رضوی در این رقابت‌ها می‌افزاید: در مسابقات کشوری تیم‌های تهران و اصفهان به ترتیب در رده دوم و سوم ایستادند.

سرپرست تیم شنای جانبازان و توان‌یابان خراسان رضوی یادآور می‌‎شود: بالاخره همه تیم‌ها سعی می‌کنند با قدرت شرکت کنند. این موضوع در حالی است که در این رقابت‌ها مقام تیمی، انفرادی و در ورزش‌های رکوردی، ملاک رکورد ورزشکاران است.

وی اضافه می‌کند: تیم پاراشنای خراسان رضوی با توجه به جوان بودن تیم و اجرای درست تکنیک‌ها همراه با سرعت در اجرای تکنیک بود و توانست عنوان نایب قهرمانی سال گذشته را تبدیل به قهرمانی کند. این قهرمانی دور از انتظار نبود و ادامه‌دار است.

غفاریان شادلو که خود طراح لیگ پاراشناست، عنوان می‌کند: تیم پاراشنای خراسان رضوی بیش از ۲۰ بار در مسابقات کشوری و لیگ پاراشنا موفق به کسب مقام نخست شد. همچنین بیش از ۷۰درصد مدال‌های پاراشنا در مسابقات برون‌مرزی (اعم از آسیایی، جهانی و پیشکسوتان) توسط تیم خراسان رضوی کسب شده و شاهین ایزدیار شاگرد مهدی ضیائی (سرمربی تیم خراسان رضوی است) در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ موفق به کسب ۶مدال طلا و یک نقره شد.

استخر و تجهیزات آن؛ مهم‌ترین مسئله در شنای توان‌یابان 

سرپرست تیم شنای جانبازان و توان‌یابان خراسان رضوی درباره مشکلات تیم پاراشنای استان، مسئله اصلی را استخر و تجهیزات آن عنوان و بیان می‌کند: نداشتن محل تمرین، از دیگر مشکلات این تیم است.

به گفته او، استخر ۵۰ متری در مواقع ضروری از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیریت تربیت‌بدنی آن به صورت رایگان در اختیار تیم پاراشنا  قرار می‌گیرد؛ اما استخر ۱۵خرداد که در اجاره هیئت جانبازان و توان‌یابان خراسان رضوی است، با توجه به اینکه ابتدا باید هزینه‌های خودش، اجاره و مخارج هیئت را بدست آورد و مشکلات مالی زیادی دارد، کمتر در اختیار تیم توان‌یابان استان قرار می‌گیرد که امیدوارم در آینده تیم‌های جانبازان و توان‌یابان خراسان رضوی شرایط تمرینی و مالی بهتری داشته باشند.

غفاریان شادلو با بیان اینکه تیم پاراشنای خراسان رضوی مانند سال‌های گذشته به دنبال تربیت ورزشکاران مستعد و علاقه‌مند به پاراشنا به صورت رایگان است، ادامه می‌دهد: منتظر حضور علاقه‌مندان به این ورزش با شرایطی از جمله سن زیر ۱۰ سال، معلولیت‌های دست ولی پای سالم و ضایعات نخاعی هستیم.

وی پیشنهاد می‌کند: برای اینکه مشکل سخت‌افزاری تیم شنای جانبازان و توان‌یابان رفع شود، از مردم خراسان رضوی درخواست می‌کنم با وقف اماکن ورزشی و امکانات آن برای جامعه ورزش جانبازان و توان‌یابان، به رفع این مشکل کمک کنند.

خبرنگار: مهدیه قمری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.